What a thing the trends, suddenly the fake, the trash and the look that I would call “crackhead‘s” is super trendy. It’s like if you don’t go around looking like Kurt Cobain‘s girlfriend in her worst day, you ain’t nobody. Well, then I must say: blessed anonymity!
Nobody likes a revival more than me. Even
more when carrying the banner of irony as statement, and I can only
laugh and say wow! there is still some freshness in this industry of
studied poses and false originality.
This is what happens with Brian Lichtenber,
who presented his new collection for next season doing well and
gracefully what I’ve been seeing in recent months on the streets of
Madrid, seedy and styleless: to create two hilarious lines under the
label FÉLINE and HOMIES (obviously the boy comes from L.A.), kind of “street remixing” the brands CÉLINE and HERMÈS. He already did that in past collections with BUCCI (GUCCI), and CANINE (again CÉLINE).
Brian Lichtenberg offers
an uncompromising vision through his obsession with mixing bright
colors, suggestive shapes and delicate materials in unisex clothes
(UNISEX is future, baby!) creating a large mass of followers who worship
him. No wonder artists like MIA, Santigold and Peaches are staunch followers of Brian.
He also has been on Vogue Italia, and if Vogue says so…
Qué cosa esta la de las tendencias, de pronto el fake, el trash y el look que llamaríamos “de toxicómana” está súper de moda. Vamos, que si no andas por ahí pareciendo la novia de Kurt Cobain en su peor momento no eres nadie. Bien, entonces yo digo ¡bendito anonimato!
A nadie le gusta más un revival
que a mí. Si encima porta el estandarte de la ironía como declaración de
intenciones, no puedo más que reir y decir ¡caramba! hay que ver, aún
queda algo de frescura en esta industria de poses estudiadas y falsas
originalidades.
Es lo que pasa con Brian Lichtenber,
que ha presentado su nueva colección para la próxima temporada haciendo
bien y con gracia lo que he estado viendo durante los últimos meses por
las calles de Madrid, en cutre y sin estilo alguno, crear dos
divertidísimas líneas de propuestas bajo la etiqueta FÉLINE y HOMIES (obviamente el muchacho viene de L.A.), “versionando” a lo street las marcas de CÉLINE y HERMÈS. Esto ya lo hizo en colecciones pasadas con BUCCI (GUCCI) y CANINÉ (de nuevo CÉLINE).
Brian Lichtenberg ofrece su visión
intransigente mediante su obsesión por la amalgama de colores
llamativos, formas sugerentes y materiales delicados en prendas unisex
(UNISEX es el futuro, baby!) crando una gran masa de seguidores que le
rinden culto. No es de extrañar que personajes como M.I.A., Santigold y Peaches sean acérrimas seguidoras de Brian.
Además, ha salido en Vogue Italia, y si lo dice el Vogue….
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